angeline

Huvudstaden

Kategori: Allmänt

Helgen spenderades i huvudstaden tillsammans med Valentina. En fullspäckad toppenhelg har det varit. Vi trotsade regnet som föll över stockholm och shoppade hela fredagen. Optimister som vi är tog vi aldrig med paraply för det blir ju säkert fint väder så ett paraply stod högt på shoppinglistan och ändå var det det vi köpte sist när vi redan var dyblöta. Inte var dom bra heller för vid minsta vindpust vek dom sig.
 
Lördag var stora dagen. Dags för tjejmilen. I regn och lera kämpade vi oss igenom banan. 69min prick visade klockan. Nöjd och glad, under 75min hade jag sagt. Samlade i bussen lyssnade jag på övriga "tanter" om hur dom upplevde löpningen. Tänk att nästan alla hade ju skadat sig på något vis så visst hade dom kunnat springa bättre. Varför inte bara säga att såhär sprang/gick jag och jag är nöjd? Varför måste man alltid vara bättre? 
 
Tillbaka till hotellet, korka upp vinaren. In i duschen, dricka vin, sminka sig, dricka vin, fixa håret, dricka vin, ringa taxi, dricka vin, ut till taxin och iväg till circus. In på inspelningen av "du får mig att känna" Sänds ihop med Rosa Bandet galan så nu kanske man blir tv kändis;) Riktigt intressant att vara med på riktigt. Publiken är verkligen drillad att göra precis som manus säger men gud vilka härliga människor som samordnade det hela, dom fick det ändå att kännas naturligt. 
 
Söndag, shopping igen. Mer än vad mina fötter klarade med. Tjejmilen var jobbig men det blev nog mer än milen på stan. Resten av veckan ska jag inte springa en meter, jag ska bara vara soffpotatis.
Så här fina var mina skor efter löpningen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: