angeline

Days go by

Kategori: Allmänt

Jag förstår inte vart tiden tar vägen. 19 november, snart jul. Jag håller sakta men säkert på med jullistan. Två par julgardiner är uppsatta, pepparkakor är bakade. Jag känner mig lite vilsen. Det är så rörigt hemma, grejer överallt. Pedanten inom mig mår dåligt och kan inte riktigt få fram julmyskänslan i det. 
Om två helger åker vi till göteborg och går på liseberg och lite andra julmarknader, det ska nog locka fram känslan igen. Och lite snö på det tack, annars är det inte på riktigt. 
Några fler julgardiner idag får det bli. Pepparkakshus till helgen kanske. Två stycken får jag köpa då så att Noah får kladda med ett och så att jag får göra ett eget fint. Det är inte lätt för en julgalen "pedant tant" att ställa fram ett kladdigt pepparkakstorp och hänga upp julpynt gjorda på dagis i julgranen men jag jobbar på det. Vad är det inte som gör julen om inte barnen?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: