angeline

Gröna fingrar

Kategori: Allmänt

Väldans vad i har varit trädgårdsduktiga den här långhelgen. Det har snickrats sandlåda (ojoj, den förde med sig många svordommar) Bärbuskarna har fått sig fina stöd så att dom inte er så hängiga ut. En liten tur till bergslagscenter resulterade i två nya klätterrosor, två hallonbuskar, en björnbärsbuske och tolv stycken smultronplantor som med omsorg har planterats i våran trädgård. Nu längtar jag efter alla bär och väldoftande blommor. Ge mig sommar nu! Sen har vi även lättat våran trädgård från säkert 1 ton kompostavfall. Så den här helgen känner jag mig riktigt nöjd med, och ryggen har inte sagt ifrån en enda gång. Tackar. Och jag hoppas hoppas att ett sista trädgårdsfix ska sättas på plast imorgon, ett växthus i hörnet av trädgården, underbart.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: