angeline

När jag bakar är jag lycklig

Kategori: Allmänt

Att baka är att stressa ner. Idag blev det tårtbottnar, nu är jag färdig med bottnarna till en studenttårta. En tårta kvar då, tur att det är så fruktansvärt enkelt att göra egna. Ett kok med rabarbersaft hann jag också med. Blev 2 underbara flaskor med sommar. Imorgon ska jag svänga ihop två stycken marängtårtor som ska få följa med till jobbet på fredag. Dom är bortskämda mina arbetskamrater;) Men den här gången är det faktiskt en födelsedags beställning av Simon som fyller 25. Då är det ju självklart man ställer upp och bakar=) Men jag får medge att jag fuskar lite och köper färdiga marängbottnar till det. Ibland måste man göra det enkelt för sig.
Delar med mig av detta superlätta recept på tårtbottnar:

*4st ägg
*1 1/2 dl socker
*1 1/2 dl mjöl

Vispa ägg och socker riktigt vitt och pösigt
RÖR ner mjölet (väldigt viktigt att inte vispa ner det)
Grädda i 200grader i 10-15 min KLART=)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: