angeline

Daimsnittar

Kategori: Allmänt

Fick några tidningar av mormor i helgen och hittade ett recept på daimsnittar. Som kolakakor fast med hackad daim i. Vi har ju fortfarande kvar lite daim sen i somras när vi vann 2kg på liseberg så gotteråtta som jag är åkte bakgrejerna fram. Jag gillar ju att exprementera lite med recept och få ner sockerinehållet så i dessa halverade jag mängden socker, bytte ut vaniljsockret mot vaniljpulver och sirapen mot agavesirap (som iaf är naturligt)  Sen gör ju daimen sitt för sötman så söta blev dom så det räcker ändå. 
 
Så här blev "mitt" recept
 
*100g smör
*1/2 dl socker
*1tsk vaniljpulver
*1tsk bakpulver
*1msk agavesirap
*2dl vetemjöl
*50g hackad daim
 
Rör smör och socker krämigt. Vänd ner övriga ingredienser och arbeta till en deg. Dela degen i 3 delar och rulla till längder på en plåt medbakplåtspapper. Platta till lite lätt med en gaffel. Ställ in i ugnen 175grader i 12min.

Kommentarer

  • Emilie säger:

    Hej!

    Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i mytaste.nu så att vi kan länka till din blogg.

    Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

    För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.mytaste.nu/ga-med-i-matbloggstoppen

    Med vänlig hälsning,

    Emilie
    Mytaste.nu

    2013-11-04 | 16:04:47
    Bloggadress: http://www.mytaste.nu

Kommentera inlägget här: