angeline

Bättre sent än aldrig

Kategori: Allmänt

Det gör väl inget att ha sådär ca 1 år mellan inläggen väl? Jag råkar ju vara en sådär fullt upptagen person som inte har tid att skriva oftare. Det är ju bara att inse liksom, jag har inte tid med mig själv ens, jag har inte ork med mig själv. Livet som tvåbarn mor (ja vi har ju fått en till liten sen sist) tar allt som oftast knäcken på mig. Byta blöja, amma, torka spya, amma, torka spya igen, byta blöja, bära bära bära, för lillan vill inte ligga ner ensam. Leka med storebror, han vill gunga, hoppas studsmatta, cykla, spela fotboll NU MAMMA/PAPPA inte sen. Sen när dom båda skriker i varsit öra på mig funderar man på om man inte snart blir sinnessjuk, för att sedan när man ser dom små änglarna ligga och sova bli aldeles varm inombords och tänka vad lyckligt lottad man är över att ha så fina barn. Jag blir hellre sinnessjuk av att ta hand om dom än att leva resten av mitt liv utan dom. Att få barn är att själv få uppleva barndomen igen. Jag kan kamma håret och kliva ur mjukisbyxorna imorgon istället.
Den här vackra varelsen kom till oss i maj. Isa<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: