angeline

Philadelphia bullar

Kategori: Allmänt

Dom här bullarna fick jag på ett me & i party för nån vecka sen och dom var verkligen jättegoda! Många har velat ha receptet så därför lägger jag upp det här

150g smör
5dl mjölk
50g jäst
1 ägg
1dl socker
1tsk kardemumma
1 nypa salt
11-12dl mjöl

Philadelphia fyllning
150g smör
2msk vaniljsocker 
3dl florsocker 
100g Philadelphiaost 

Gör så här
Smält smöret och häll i mjölken. Låt bli fingervarmt och häll det över jästen. 
Tillsätt ägg socker kardemumma och salt. Häll i mjölet lite i taget. Degen ska bli kladdig. Jäs i 40 min. 
Tryck sedan ut degen i en smord långpanna (30*40cm)och jäs i 20min. 
Blanda under tiden ingredienserna till fyllningen. 
Gör 20st gropar i degen och ha i fyllningen. Låt jäsa 15 min. 
Pensla med ägg och strö över pärlsocker. Grädda 15-20 min i 220grader. :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: